Frågor och svar för Scandic Friends-medlemmar

Poäng

Hur tjänar jag poäng?
Du kan tjäna poäng när du bor på våra Scandichotell.

Hur kan jag se hur många poäng jag har?
Logga in på din profil, där kan du se tillgängliga poäng, medlemsnivå, framtida och tidigare vistelser samt utgående poäng.

Hur länge är mina poäng giltiga?
Dina poäng gäller under minst tre år.

Hur kan jag använda mina poäng?
Du kan använda dina poäng för frinätter på våra Scandichotell. Läs mer för att se hur många poäng du behöver för våra hotell. Du kan även använda dina poäng hos våra partners

Hur gör jag om jag inte fått poäng för en vistelse?
Du kan själv registrera saknade poäng på Saknade poäng.

Hur tjänar jag poäng hos Scandics partners?
Du kan tjäna poäng hos våra partners när du bor på något av våra Scandichotell.

Medlemsnivå

Hur kan jag se min medlemsnivå?
Logga in på Min Profil, där kan du se medlemsnivå, tillgängliga poäng, framtida och tidigare vistelser samt utgående poäng.

När uppgraderas jag till nästa medlemsnivå?
Du uppgraderas automatiskt när du har bott det antal kvalificerande nätter som krävs. Det är alltid det antal nätter du bott de senaste 12 månaderna som räknas.

Hur länge behåller jag min medlemsnivå?
Din medlemsnivå gäller i ett år. På ditt medlemskort ser du förfallodatumet.

Medlemskort

Jag har glömt mitt medlemsnummer. Hur kan jag få reda på vilket det är?
Du hittar ditt medlemsnummer på medlemskortet och i e-postnyhetsbreven för Scandic Friends-medlemmar. Du kan även kontakta vår medlemsservice.

E-post: memberse@scandichotels.com, telefon: 08-517 517 00

Jag har förlorat mitt medlemskort. Hur får jag ett nytt?
Vi har inga medlemskort för den första nivån i Scandic Friends - 1st floor. Du får ändå de förmåner och poäng du har rätt till genom att ha ditt medlemsnummer till hands. Medlemskort för våra övriga nivåer går att beställa online.

Lösenord

Jag har glömt mitt lösenord. Hur loggar jag in?
Skapa ett nytt lösenord genom att klicka på "Logga in" längst upp till höger på skärmen. Välj länken "Glömt lösenordet?" och ange ditt medlemsnummer. Ett nytt lösenord skickas till e-postadressen i din medlemsprofil.

Medlemskommunikation

Jag vill inte längre ha erbjudanden från Scandic Friends. Hur ska jag göra?
Enklaste sättet är att avbryta abonnemanget är genom att klicka på länken "Avbeställ nyheter och erbjudanden" som finns i slutet på de e-postmeddelande som du har fått från oss. Du kan även kontakta vår medlemsservice. Om du avbryter abonnemanget får du ingen information gällande ditt medlemskap och dina poäng.

Medlemsservice

Jag vill skriva till Scandic Friends. Hur gör jag det?
De flesta saker är lätta att ordna här på webbplatsen, som t.ex. att beställa ett nytt medlemskort, skapa nytt lösenord, registrera saknade poäng, boka frinätter och så vidare. Om du har en fråga och inte hittar något svar här kan du alltid mejla till oss på memberse@scandichotels.com eller ringa oss på: 08-517 517 00.

Tillbaka till början