Så ser Scandic på sponsring

Sponsring är en del av vår totala marknadskommunikation. Den samverkar med övrig marknadsföring inom Scandic. Sponsring är ett affärsmässigt utbyte och förutsätter motprestationer som på ett rimligt sätt balanserar insatsen.

Idag sponsrar Scandic

  • Svenska Basket förbundet
  • Svenska Friidrottsförbundet
    Scandic är officiell leverantör till Svenska Friidrottsförbundet.
  • Svenska Fotbollförbundet
    Scandic är Nationell partner till Svenska Fotbollförbundet.
  • Svenska Gymnastikförbundet
  • Svenska Handbollförbundet
    Scandic är officiell leverantör till Svenska Handbollförbundet.
  • Svenska Ishockeyförbundet, Svenska Hockeyligan och Svenska Damhockeyligan
    Scandic är officiell leverantör till Svenska Ishockeyförbundet och officiell hotellkedja till Svenska Hockeyligan.
  • Svenska Simförbundet
  • Svenska Skidförbundet (alpint, längd, skicross)
    Scandic är officiell leverantör till Svenska Skidförbundet inom längd och alpint.
  • Svenska Triathlonförbundet
  • Svenska Golfförbundet
  • Riksidrottsförbundet
    Scandic är partner till Riksidrottsförbundet som är paraplyorganisationen för hela den svenska idrottsrörelsen. Scandic erbjuder sportpriser till samtliga enheter inom Riksidrottsförbundet. Förbundets främsta uppgift är att stötta medlemsförbunden och företräda idrottsrörelsen i kontakter med företag, myndigheter, politiker m.fl.
  • Svenska Parasportsförbundet och Special Olympics
    Scandic är officiell leverantör till Special Olympics i Sverige. Svenska Handikappidrottsförbundet organiserar idrott för personer med rörelsehinder, synskador och utvecklingsstörning inom 17 olika idrotter. Svenska Handikappidrottsförbundet innehar även rollen som Sveriges Paralympiska Kommitté med ansvar för den paralympiska idrotten.

Syftet med vår sponsring är:

  • Ladda varumärket Scandic
  • Förstärka vår profil utåt
  • Skapa nya affärsmöjligheter
  • Fördjupa och förbättra våra kontakter med våra kunder

Scandic sponsrar inte:

  • Det som är kopplat till brutalitet, fara eller våld
  • Politiska eller religiösa ställningstaganden
  • Verksamhet som är uppenbart skadlig för miljön
  • Sånt som har koppling till tobak och alkohol
  • Passiv och rutinmässig bidragsverksamhet