Bokning - frågor och svar



Boka med koder/rabatter 

Jag har en rabattkod/bonus cheque/frinatt, var fyller jag i koden när jag bokar?

Klicka på Bokningskod, Bonus Cheque eller Frinatt och fyll i koden i fältet "Lägg till bokningskod" i vår bokningsdialog. Rabattkoder som du kan uppge här är bla. presentkort och kampanjkoder.

Hur bokar jag med företagsavtal?

Klicka på Bokningskod, Bonus Cheque eller Bonusnatt och fyll i koden i fältet "Lägg till bokningskod" i vår bokningsdialog. Uppge avtalskoden (ex. D-nummer: D123456789).

Hur bokar jag med studentrabatt?

Du måste vara över 18 år och ha ett giltigt studentbevis som du visar upp vid inchecningen. Här kan du läsa mer om vårt studenterbjudande.

Hur bokar jag rum med ett presentkort på webben?

Instruktioner för hur du bokar med presentkort finner du på framsidan av ditt presentkort.

Vänligen notera, presentkort med valörerna 100 eller 500 endast kan användas vid bokning av Flex produkter, då betalning måste ske på hotellet. Man kan alltså inte använda dessa presentkort vid bokning av Save eller andra produkter som debiteras direkt vid bokningstillfället. 

Bokning

Jag funderar på att besöka ett av era hotell med min familj

På familjesidorna hittar du svar på många av dem vanligaste frågorna kring bokning med familj samt våra mest familjevänliga hotell. 

Hur garanterar jag min bokning för sen ankomst?

Vänligen kontakta hotellet för att garantera din bokning för sen ankomst. Kontaktinformation till hotellet hittar du på hotellsidan.

Bokningsregler 

Jag har inte fyllt 18 år, får jag bo hos er utan målsmans sällskap?

Information om vad som gäller vid bokning för minderårig finner du under bokningsregler.

Kan jag ta med mitt husdjur till Scandic?

Våra hotell har olika policy när det gäller husdjur. Regler gällande antal husdjur per rum och andra restriktioner kan variera hos varje enskilt hotell. De Scandichotell som tar emot husdjur debiterar per natt. Inte per husdjur eller per vistelse, med undantag för Sverige som debiterar per vistelse.

  • Sverige: 200 SEK/vistelse
  • Danmark: 200 DKK/vistelse
  • Finland: 20 EUR/natt
  • Norge: 200 NOK/natt
  • Tyskland: 10 EUR/natt
  • Polen: 80 PLN/natt

Kontakta det hotell du är intresserad av för att få veta mer.

Ändra eller avboka en bokning

Hur avbokar eller ändrar jag min bokning?

Bokningar gjorda på hemsidan kan både ändras och avbokas här, klicka på 'Visa bokning/Avboking'. Bokningar gjorda via centralbokning eller med hotellet direkt kan inte ändra/avbokas via hemsida. Vänligen kontakta vår centralbokning på telefonnummer 08-517 517 00.

Betal- och kreditkort

Kan jag boka via hemsidan utan att ge ut mitt kreditkortsnummer?

Ja, du kan boka utan att förbetala din bokning. Betalning sker istället direkt på hotellet. Däremot så måste en bokning till Save-pris, samt vissa kampanjer, betalas vid bokningstillfället.

Varför går det inte att boka med mitt betal/kreditkort?

Var noga med att inte använda några särskilda tecken i fälten för namn och kortnummer, t.ex: (.) (,) (-) (/) (:).

Bokningsbekräftelse

Jag har inte fått någon bokningsbekräftelse, vad gör jag?

Kontakta hotellet för att få hjälp med bokningsbekräftelse eller ring vår centralbokning på telefonnummer 08-517 517 00.

Vad gör jag om jag tappat bort mitt bokningsnummer?

Kontakta hotellet för att få hjälp med bokningsnummer eller ring vår centralbokning på 08-517 517 00. 

Vi kan alltid hitta din bokning vid incheckning så länge du har giltig legitimation med dig.