Bokning - frågor och svar

Boka med koder/rabatter

Jag har en rabattkod, var fyller jag i den när jag bokar?

Fyll i koden i fältet "Lägg till bokningskod" i vår bokningsdialog. Rabattkoder som du kan uppge här är bla. avtalskoder (D-nummer: D123456789), presentkort och kampanjkoder.

Hur bokar jag med studentrabatt?

Du måste ha en giltig bokningskod. Den, samt villkor och regler för studentrabatten hittar du på Mecenats hemsida. Fyll i koden i fältet "Lägg till bokningskod" i vår bokningsdialog.

Hur bokar jag rum med ett presentkort?

För presentkortsbokning ber vi dig ringa oss 08-517 517 00. Har du ett presentkort i valörerna 100 eller 500, kan du inte betala med dessa på vår hemsida. Betalning sker istället direkt på hotellet.

Familjebokning

Har alla hotell familjerum?

Nej, alla hotell har inte familjerum men de kan ofta erbjuda extrasängar.

Kostar det extra för mina barn?

Barn upp till 13 år (0-12) bor utan extra kostnad i vuxens rum. Barn som har fyllt 13 år räknas som vuxna och betalar fullt pris.

Ändra/avboka/kontrollera en bokning

Hur ändrar/avbokar/kontrollerar jag min bokning?

Bokningar gjorda på vår hemsida kan avbokas och kontrolleras online. Klicka på "Visa bokning/Avboka" uppe till höger. För att ändra din bokning, ring vår centralbokning. Bokningar gjorda på hotellet eller hos vår centralbokning visas inte på hemsidan. Kontakta centralbokingen 08-517 517 00 eller hotellet direkt.

Betal- och kreditkort

Kan jag boka via hemsidan utan att ge ut mitt kreditkortsnummer?

Ja, du kan boka vårt Flex-pris utan att förbetala din bokning. Betalning sker istället direkt på hotellet. Däremot så måste en bokning till Save-pris, samt vissa kampanjer, betalas vid bokningstillfället.

Varför går det inte att boka med mitt betal/kreditkort?

Var noga med att inte använda några särskilda tecken i fälten för namn och kortnummer, t.ex: (.) (,) (-) (/) (:).

Bokningsbekräftelse

Jag har inte fått någon bokningsbekräftelse, vad gör jag?

Ring vår centralbokning på telefon 08-517 517 00, eller kontakta hotellet så skickar de ut en ny bekräftelse.

Vad gör jag om jag tappat bort mitt bokningsnummer?

Ring vår centralbokning på telefon 08-517 517 00, eller kontakta hotellet så skickar de ut en ny bekräftelse.