Bokning - frågor och svar

snabblänkar

Boka med koder/rabatter 

Jag har en rabattkod/ bonus cheque/frinatt, var fyller jag i koden när jag bokar?

Klicka på Bokningskod, Bonus Cheque eller Frinatt och fyll i koden i fältet "Lägg till bokningskod" i vår bokningsdialog. Rabattkoder som du kan uppge här är bla. presentkort och kampanjkoder.

Hur bokar jag med företagsavtal?

Klicka på Bokningskod, Bonus Cheque eller Frinatt och fyll i koden i fältet "Lägg till bokningskod" i vår bokningsdialog. Uppge avtalskoden (ex. D-nummer: D123456789).

Hur bokar jag med studentrabatt?

Du måste ha en giltig bokningskod. Den, samt villkor och regler för studentrabatten hittar du på Mecenats hemsida. Fyll i koden i fältet "Lägg till bokningskod" i vår bokningsdialog.

Hur bokar jag rum med ett presentkort på webben?

Instruktioner för hur du bokar med presentorkort finner du på baksidan av ditt presentkort.

Vänligen notera, presentkort med valörerna 100 eller 500 endast kan användas vid bokning av Flex produkter, då betalning måste ske på hotellet. Man kan alltså inte använda dessa presentkort vid bokning av Save eller andra produkter som debiteras direkt vid bokningstillfället. 

Bokning

 

Jag funderar på att besöka ett av era hotell med min familj

På familjesidorna hittar du svar på många av av dem vanligaste frågorna kring bokning med familj samt våra mest familjevängiga hotell. 

Hur garanterar jag min bokning för sen ankomst?

Vänligen kontakta hotellet för att garantera din bokning för sen ankomst. Kontakt information till hotellet hittar du på hotellsidan.

Bokningsregler 

Jag har inte fyllt 18 år, får jag bo hos er utan målsmanssällskap?

Information om vad som gäller vid bokning för minderårig finnder du under bokningsregler.

Kan jag ta med mitt husdjur till Scandic?

Information om vad som gäller vid bokning med husdjur finner du under bokningsregler.

Ändra eller avboka en bokning

Hur avbokar eller ändrar min bokning?

Bokningar gjorda på hemsidan kan både ändras och avbokas här, klicka på 'Visa bokning/Avboking'. Bokningar gjorda via centralbokning eller med hotellet direkt kan inte ändra/avbokas via hemsida. Vänligen kontakta vår centralbokningen på telefonnummer 08-517 517 00.

Betal- och kreditkort

Kan jag boka via hemsidan utan att ge ut mitt kreditkortsnummer?

Ja, du kan boka utan att förbetala din bokning. Betalning sker istället direkt på hotellet. Däremot så måste en bokning till Save-pris, samt vissa kampanjer, betalas vid bokningstillfället.

Varför går det inte att boka med mitt betal/kreditkort?

Var noga med att inte använda några särskilda tecken i fälten för namn och kortnummer, t.ex: (.) (,) (-) (/) (:).

Bokningsbekräftelse

Jag har inte fått någon bokningsbekräftelse, vad gör jag?

Kontakta hotellet för att få hjälp med bokningsbekräftelse eller ring vår centralbokning på telefonnummer 08-517 517 00.

Vad gör jag om jag tappat bort mitt bokningsnummer?

Kontakta hoteller för att få hjälp med bokningsnummer eller ring vår centralbokning på 08-517 517 00.