Tillgänglighetsutbildning

På Scandic ska alla känna sig välkomna. Följ med på den här digitala upplevelsen för att få veta mer om hur vi arbetar för att göra våra hotell tillgängliga för alla.

Våra hotell ska vara tillgängliga för alla

Vårt mål är att alla ska känna sig välkomna på Scandic, oavsett om de har tillgänglighetsbehov, ett brutet ben, nedsatt hörsel, använder rullstol eller av någon annan anledning behöver lite extra omtanke. Det betyder att vi välkomnar varje gäst med samma glada leende och skapar en miljö som erbjuder de lösningar och det stöd som kan behövas.

Magnus Berglund, tillgänglighetsdirektör: ”Krångla inte till det, fråga vad gästen behöver”

Scandics tillgänglighetsdirektör Magnus Berglund arbetade tidigare som kock på ett Scandichotell men diagnostiserades 1999 med en reumatisk sjukdom. När Magnus planerade en resa 2002 hittade han inga hotell som gav information för gäster med särskilda behov. Han kom på en idé för hur Scandic skulle kunna attrahera fler gäster genom att göra våra hotell tillgängliga för alla. 


Vi vill inte skryta, men …

Scandic är världens första hotellföretag som tillhandahåller detaljerad information på vår webbplats om tillgängligheten på alla våra hotell. Under åren har vi fått många erkännanden för våra ledande tillgänglighetsinitiativ.