Allergivänliga rum

Med en helt ny standard för hur vi städar och med nya allergivänliga badrumsprodukter tar vi hotellupplevelsen för gäster med allergier till en helt ny nivå!



Vi städar med omsorg

Vi har länge haft allergivänliga rum på våra hotell. Nu höjer vi standarden ytterligare några nivåer och lägger till detta i vår tillgänglighetsstandard. Med elva hållpunkter som alltid ska ingå i ett allergivänligt rum erbjuder vi en ännu bättre hotellupplevelse för alla gäster. 

  • Varken rökning eller pälsdjur har förekommit i rummet
  • Det finns alltid ett fönster eller ett ventilationsfönster 
  • Rummet är beläget på ett separat våningsplan eller i en korridor där det inte finns pälsdjur
  • Rummet har inte målats under de senaste tre månaderna
  • Rummet har trägolv
  • Kudde och täcke är gjort av syntetmaterial
  • Madrassen är gjord av syntetmaterial
  • Sängen har varken överkast eller dekorativa kuddar
  • Sängkläder och handdukar tvättas med miljövänligt, parfymfritt tvättmedel*
  • Städning följer städningskonceptet för allergirum
  • Oparfymerade badrumsprodukter med Asthma Allergy Nordic-märkning

* Våra hotell använder sig av olika tvätterier. Om du vill veta hur just det hotell du är intresserad av hanterar sitt bäddlinne kan du kontakta hotellet direkt i fråga.

Hur bokar jag ett allergivänligt rum?

Du kan alltid uppge att du önskar ett allergivänligt rum när du bokar på vår webb eller i vår app. För att försäkra dig om att du får ett allergivänligt rum kontaktar du hotellet direkt så ser vi till att du får det du behöver. Allergivänliga rum finns tyvärr inte ännu för våra hotell i Finland, Polen och Tyskland.

Hur vi utbildar personal i att städa allergivänliga rum