Allt du behöver veta om Bonus Cheques


  • Bonus Cheque vänder sig till näringsidkare.
  • Checkarna gäller på alla Scandic.
  • Checkarna gäller för bokning av Bonus Chequepris och kan inte användas som delbetalning för andra priser.
  • En check gäller för en person i enkelrum, inkl. frukost.
  • Här ser du på vilka hotell det utgår tillägg. För dubbelrum utgår tillägg för medföljande.
  • Bonus Cheque är märkt med giltighetstid och gäller minst ett år fr o m inköpsdatum.
  • Bonuscheckar kan inte återbetalas* eller förlängas men kan användas som delbetalning vid köp av 12 nya bonuscheckar inom sex månader efter utgånget datum.
  • Check kan inte användas som betalning för restaurang- eller konferenstjänster.
  • Bonus Cheque gäller för individuella bokningar. Vill du boka fler än 9 rum samtidigt kan hotellet offerera pris baserat på tillgång.
  • För stamgäster på nivå Top Level gäller inte Bonus Cheque-pris vid bokning med 48-timmarsgarantin.

 

 

* Ersättning för förlorad check

Under vissa förutsättningar ersätter Scandic förlorade checkar. För att få förlorad check ersatt krävs att du ringer och spärrar checkarna på tel. 08-517 350 00. Om checkarna är stulna måste ni också göra en polisanmälan där numret på checkarna fi nns angivet. Kopia av bestyrkt polisanmälan skickas till Scandic Hotels AB, Box 6197, 102 33 Stockholm.

Notera att Scandic endast ersätter outnyttjade checkar och att ersättningscheck alltid har samma giltighetsdatum som förlorad check. Ersättningscheckar skickas endast till det företag som ursprungligen köpte de förlorade checkarna.