Samarbeten med mervärde för våra gäster

Ældre Sagen

Ældre Sagen är en partipolitisk obunden organisation med över 800 000 medlemmar i Danmark. Scandic samarbetar med LIC i Danmark när det gäller marknadsföring och försäljning. Vi erbjuder LI C-medlemmarna en speciell rabatt när de bor hos oss.

Edderkoppen Teater

Edderkoppen Teater ligger i samma byggnad som Scandic Edderkoppen och är därför en naturlig samarbetspartner som ger oss möjligheten att erbjuda våra gäster upplevelser och underhållning när de bor på Scandic.

ICA-koncernen

ICA-koncernen är ett av Nordens ledande detaljhandelsföretag med cirka 2 300 egna och handlarägda butiker i Sverige, Norge och Baltikum. Scandic har ett nära samarbete med ICA och ICA-kort där Scandic erbjuder unika erbjudanden till medlemmarna.

InnovasjonNorge

InnovasjonNorge är en nationell organisation som ansvarar för att marknadsföra Norge som resmål på alla marknader. Scandic deltar aktivt i detta arbete genom att vara en partner i olika besöksfrämjande projekt.

Junibacken

Junibacken är ett hus som bubblar av sagor, skratt och bus. I centrum står Sagotåget och Astrid Lindgrens fantastiska sagor, men besökarna får även träffa många andra berömda figurer som exempelvis Alfons Åberg, Pettson & Findus, Mulle Meck och många många fler. Med Junibacken som samarbetspartner har vi möjligheten att erbjuda våra gäster som reser med barn en utökad upplevelse i Stockholm när de bor på Scandic.

Lantmännen

Lantmännen är en av Nordens största koncerner inom livsmedel, energi och lantbruk. Scandic samarbetar med Lantmännen och Agrolkortet. Via deras månatliga faktura och hemsida har vi möjlighet att kommunicera erbjudanden. Scandic har även tagit fram anpassad mat för idrottare tillsammans med Lantmännen AXA.

LEGOLAND

Scandic har sedan många år tillbaka haft ett tätt samarbete med Jyllands världsberömda turistattraktion Legoland. Vi marknadsför paketresor med hotell och inträde till Legoland.

LIC

LIC är en dansk-svensk medlemsägd finansorganisation med specialerbjudanden för medlemmarna på en rad olika varor och tjänster. Organisationen grundades 1952 och har idag över 285 000 medlemmar. Scandic samarbetar med LIC i Danmark när det gäller marknadsföring och försäljning. Vi erbjuder LIC-medlemmarna en speciell rabatt när de bor hos oss.

Mecenat

Mecenat AB underlättar för de studerande genom att förmedla rabatter och förmåner som är relevanta under studietiden. Mecenat AB ger ut Mecenatkortet i samarbete med Sveriges studentkårer. Mecenatkortet är kostnadsfritt för både studenter och studentkårer varje termin. Scandic erbjuder boende till studentpriser för målgruppen, giltigt Mecenatkort måste uppvisas vid incheckning.

Stadium

Stadiumidén började gro 1974 och i dag finns cirka 100 Stadiumbutiker i Sverige, Danmark och Finland. Vi samarbetar idag kring Stadium Sports Camp som är ett rikstäckande sportläger för ungdomar i åldern 11-14 år. Vi ser även över vilka andra beröringspunkter vi kan ha för framtida samarbeten.

Stockholm Visitors Board

Stockholm Vistors Board AB är Stockholms turistråd. Deras uppgift är att samordna resurser inom näringsliv och kommun samt koordinera marknadsföringen av Stockholm under det gemensamma varumärket "Stockholm - the Capital of Scandinavia". Stockholm Visitors Board arbetar inom fyra affärsområden: Privatresor, Möten & Kongresser, Evenemang, Turistservice samt VD-stab. Tillsammans med besöksnäringen genomför de drygt 100 marknadsföringsprojekt i Sverige samt på 15 utlandsmarknader varje år. Tillsammans med Stockholm Vistors Board genomför Scandic workshops och mässor.

Stockmann

Scandic erbjuder Stockmanns stamkunder säsongspriser på hotellrum. Stockmann-kortet accepteras även som betalningsmedel på alla våra hotell i Finland.

Ticketmaster

För hotellbranschen är Scandic exklusiv partner med rättigheter kopplade till biljetter och artister, samt via bokningmodul och exponering via Ticketmasters siter i Norden (ticketmaster.se, ticketmaster.fi, ticketmaster.dk och ticketmaster.no).

Tivoli

Tivoli är en världsberömd turistattraktion mitt i Köpenhamn. Scandic har ett tätt samarbete med Tivoli sedan många år tillbaka och marknadsför paketresor med hotell och inträde till Tivoli.

TusenFryd

TusenFryd är en av Norges största nöjesparker med omkring 500 000 gäster årligen. Parken kan i dag locka med hela 33 attraktioner. Scandic samarbetar med TusenFryd for att kunna erbjuda våra gäster extra spänning på semestern eller sommarlovet.

VisitDenmark

VisitDenmark är en nationell organisation som ansvarar för att marknadsföra Danmark som resmål på alla marknader. Scandic deltar aktivt i detta arbete genom att vara en partner i olika besöksfrämjande projekt.

VisitFinland

Visit Finland är en nationell organisation som ansvarar för att marknadsföra Finland som resmål på alla marknader. Scandic deltar aktivt i detta arbete genom att vara en partner i olika besöksfrämjande projekt.

VisitOslo

VisitOslo är en organisation som ansvarar för marknadsföringen av turism i huvudstadsregionen. VisitOslo leder arbetet med att profilera och positionera Osloregionen som resmål. Scandic i Oslo samarbetar med VisitOslo vid olika sälj- och marknadsevent.

VisitSweden

VisitSweden är en nationell organisation som ansvarar för att marknadsföra Sverige i världen. De vill väcka nyfikenhet för svenska reseupplevelser och fördjupa intresset för Sverige. Deras mål är att öka antalet besökare till Sverige och därigenom skapa bättre affärsförutsättningar för turistnäringen. Tillsammans med Visit Sweden genomför Scandic workshops, mässor, annonskampanjer och övrig marknadsföring.

Wallmans Nöjen AB

Wallmans Nöjen är ett av Sveriges ledande företag inom showbiz.
De var först i Sverige med det succéartade konceptet där servitören även underhåller ifrån scenen. Numera finns Wallmans även representerade med sina Dinnershow restauranger i Köpenhamn och Oslo. Scandic samarbetar med Wallmans Nöjen som ger oss möjligheten att erbjuda våra gäster upplevelser och underhållning i Norden.

Wonderful Copenhagen

Wonderful Copenhagen är en nätverksorganisation för samarbete inom turistnäringen. Scandic samarbetar med WOCO när det gäller marknadsföring och försäjning, samt deltar i kampanjer på den internationella marknaden för att marknadsföra Köpenhamn bland utländska resenärer.