Scandic räddar mat tillsammans med Karma

För halva priset eller mindre kan du köpa hotellfrukost, lunch, konferensfika eller middag som blivit över från dagens servering på våra hotell i hela Sverige. Genom ett par enkla klick i matappen Karma är du med och räddar mat som annars skulle ha hamnat i soporna.

Karma - Appen som minskar matsvinnet

Scandic var den första hotellkedjan i Sverige att ansluta sig till Karmas digitala tjänst. Samarbetet med Karma är rikstäckande och Scandic har hittills cirka 40 anslutna hotell med fler på väg. Med appen kan du snabbt och enkelt få reda på var i din närhet det finns mat att rädda. Du köper enkelt den mat du vill rädda för att sedan hämta ut den på plats innan angiven tid.       

Vårt mål med Karma

Genom att rädda mat genom Karma hjälper du till att bekämpa matsvinnet och att skapa ett mer hållbart samhälle.

- Målet är att alla våra restauranger i Sverige ska vara anslutna, det är ett enkelt sätt för oss att minska avfallet och bidra till en bättre miljö. Maten ska ätas, inte kastas och här kan kunder och gäster köpa god mat till ett väldigt bra pris, säger Thomas Fankl, ansvarig för Scandics restaurangverksamhet i Sverige. 

Du hittar Karma-appen på App Store för iPhone, iPad och iPod touch samt på Google Play för Android.