In- och utcheckning



snabblänkar

Incheckning

När kan jag checka in på hotellet?

Du kan checka in från kl. 16.00. Om du anländer tidigare så kan du förvara ditt bagage i hotellets bagageutrymme till dess ditt rum är klart. Om rummet är städat och klart innan kl. 16.00 så får du givetvis tillträde till rummet tidigare. Vänligen var medveten om vår extra kostnad för tidig incheckning.

Tidig incheckning är från kl. 10:00 och en avgift på 200 kr tillkommer (från 20 EUR, 200 NOK/DKK och 80 Zloty). Andra priser gäller för våra signaturhotell i Norge.

Utchecking

När måste jag checka ut från hotellet?

Du har ditt rum till kl. 12.00 på avresedagen. Önskar du checka ut senare än kl. 12.00, ta kontakt med receptionen. Vänligen var medveten om vår extra kostnad för sen utcheckning. Är du medlem och nått Close Friend (nivå 3) eller högre, kan du njuta av en kostnadsfri sen utcheckning på +1 timme, beroende på tillgänglighet vid incheckningen.

Sen utcheckning gäller fram till kl.16.00 och kostnaden är 200 kr (från 20 EUR, 200 NOK/DKK och 80 Zloty). Andra priser gäller för våra signaturhotell i Norge.

Checka ut online

Vill du slippa stå i kö vid utcheckning? Då har vi lösningen för dig. Nu kan du snabbt och enkelt checka ut via internet med vår självservicetjänst.

Vad är fördelen med att checka ut online?

Det är snabbt och enkelt. Du slipper stå i kö. Du väljer själv när du vill genomföra din utcheckning, till exempel kan du göra klart din nota kvällen innan. Du får ditt kvitto elektroniskt via e-post.

Kan alla checka ut online?

Vi skickar inbjudan till alla som har ett mobilnummer och/eller e-postadress registrerat vid incheckning. I dagsläget erbjuder vi endast denna självservicetjänst till dig som betalar vistelsen med ett betal- eller kreditkort. För att kunna ta del av tjänsten behöver du tillgång till en smartphone, surfplatta eller dator .

Hur går utcheckningen till?

Dagen innan din avresa (tidigast kl. 17.00) får du ett SMS och/eller e-post meddelande med en länk till online utcheckning. Där har du möjlighet att granska din nota, lägga till köp från minibaren, uppdatera dina adressuppgifter, samt betala för din vistelse. Efter betalning och vald tid för utcheckning så är du klar. Ditt kvitto skickas elektroniskt som PDF till din e-post adress på din avresedag. Om du är medlem i Scandic Friends kan du spara dina kortuppgifter till din profil så att det går snabbare vid nästa tillfälle.

Vilka betal/kreditkort kan jag använda?

Du kan betala med samma kort som vid betalning i receptionen; Visa, Mastercard, Amex, Diners, Dankort (Danmark) och JCB.

Varför går det inte att betala med mitt betal/kreditkort?

Var noga med att inte använda några särskilda tecken i fälten för namn och kortnummer, t.ex: (.) (,) (-) (/) (:).

Hur/när får jag mitt kvitto?

Ditt kvitto skickas elektroniskt som PDF till din e-post adress senast kl. 12.00 på din avresedag. Har du valt att checka ut tidigare än så, till exempel kl. 08.00, så mejlas kvittot strax efter kl. 08.00. Om du inte får något kvitto via e-post efter utcheckning, vänligen kontakta hotellet.

Vad gör jag om jag inte fått något kvitto via e-post?

Om du inte har mottagit något kvitto på din vistelse via e-post måste du ta kontakt med hotellet via e-post eller telefon. Kontaktuppgifter till hotellet hittar du på hotellsidan.

Vad gör jag med rumsnyckeln?

Du kan lämna rumsnyckeln i receptionen eller direkt i den avsedda nyckellådan som finns i anslutning till receptionen.

Kan jag checka ut online på alla Scandic hotell?

Majoriteten av alla våra hotell erbjuder möjligheten att checka ut online.