#StaySafe at scandic

Alla, såväl gäster som medarbetare, ska känna sig säkra och trygga på Scandic. Därför bevakar och följer vi alltid myndigheters riktlinjer och rekommendationer i hur man bedriver en trygg hotellverksamhet under rådande coronavirusutbrott. Och därför har vi implementerat en rad olika åtgärder och rutiner kring bland annat hygien, städning och materbjudande. Välkommen!



vi skapar trygga hotellbesök

Förstärkta rutiner kring städning och hygien

  • Våra medarbetare har fått utbildning i hygien och nya städrutiner och vi tar löpande del av myndigheternas riktlinjer och rekommendationer.
  • Vi utför regelbunden desinficering av ytor som används ofta som exempelvis dörrhandtag, kortterminaler, hissknappar, bord, stolar och menyer.
  • Vi har ökat fokus på handhygien, och handdesinfektion finns ofta tillgängligt för våra gäster i allmänna utrymmen.
  • Vi har tagit bort lösa föremål från våra hotellrum och mötesrum, exempelvis pennor och block.

Vi hjälper dig hålla avstånd

  • Vi har minskat antalet bort och stolar i våra restauranger och lobbys för att du ska kunna hålla tillräckligt långt avstånd till övriga gäster.
  • Vi har satt upp markeringar i golvet för att hjälpa dig att se var du kan stå för att undvika att komma för nära någon annan.
  • Du kommer mötas av ett antal "kom ihåg att hålla avstånd"-skyltar som hjälper oss alla att inte glömma.

Förändrat materbjudande

  • Din goda hotellfrukost serveras individuellt paketerad. Hur frukosten ser ut kommer att variera beroende på vilket hotell och i vilket land du besöker oss. På alla våra hotell i Sverige kommer vi att erbjuda en god frukostbox med nybakat bröd, juice, yoghurt och fler godsaker som ger dig en bra start på dagen.
  • Vi erbjuder en begränsad meny, en del hotell serverar denna i restaurangen och en del har den tillgänglig i shoppen.
  • Fika i samband med konferenser serveras i mötesrummet och lunchbuffén ersätts med tallriksservering

avbokningsregler

  • Om du har gjort en bokning med flexibel om- och avbokning kan du ändra och avboka din vistelse fram till kl 18:00 lokal tid på ankomstdagen.
  • Om du har gjort en förskottsbetalad bokning kan den normalt inte om- eller avbokas, men under rådande omständigheter kan du nu ändra din förbetalda bokning om du gjort den senast den 27 mars och din vistelse kommer inträffa senast 12 juni 2020. Du kan ändra bokningen till ett framtida datum till och med 12 juni 2021. Om priset för din nya bokning är högre, så betalar du mellanskillnaden vid incheckning. Ombokning som resulterar i ett lägre pris än redan betalat kommer ej ersättas. Om du väljer att avboka återbetalas inte din bokning. Kontakta hotellet för att boka om. Ombokning till nytt datum måste ske senast kl 18.00 på ankomstdagen för din ursprungliga vistelse.
  • Om du vill avboka din vistelse gäller våra ordinarie bokningsvillkor
  • Om du bokat din hotellövernattning någon annanstans än via Scandics app, Scandics webbsidor scandichotels.se/.no/.dk/.com/.de/.fi, våra hotell eller vår centralbokning måste du vända dig direkt till den aktören för att få information om vilka regler som gäller din bokning.
  • Om du gjort en grupp- eller konferensbokning gäller vanliga om- och avbokningsregler. Vid övriga frågor kontakta hotellet.

Our handling of guest safety in light of covid-19 

We are continuously monitoring the development of Covid-19 around the world and the countries where Scandic operate our hotels and business. Our number one priority is the well-being, health and safety of our guest and team members. In order to secure just that, we have set-up procedures, plans and routines in place. You can always find the latest updates on this page.

Cancellations Swedish hotels:

  • If your booking is not prepaid, it can be changed or cancelled until 18:00 local time on the day of arrival
  • If your booking is prepaid, it is non-refundable and cannot be changed or cancellation. However, due to the situation with Covid-19 exceptions can be made: If your prepaid booking was made up to and including March 27, 2020 and your stay will occur before and up to June 12, 2020 you may change your booking to a future date up and until June 12, 2021. If new dates results in a higher price than already paid, the difference is paid at check in at the hotel. Rebooking that results in a lower price than already paid will not be reimbursed. Contact the hotel to re-book your stay.
  • If you want to cancel your stay our ordinary cancellation policy applies
  • If you booked your hotel stay anywhere else than via Scandics app, Scandics website scandichotels.se/.no/.dk/.com/.de/.fi, our hotels or our central reservation, please contact the distributor for information regarding your booking.
  • In relation to meetings, conferences and events, our ordinary terms and conditions applies. Contact the hotel for information.

Changed food offering at Swedish hotels:

Due to the current circumstances, we have temporarily adapted our restaurant offer at the hotel. A limited range of food and beverage is available in our shop. We also serve our breakfast individually packaged.