#StaySafe at scandic

Alla, såväl gäster som medarbetare, ska känna sig säkra och trygga på Scandic. Därför bevakar och följer vi alltid myndigheters riktlinjer och rekommendationer i hur man bedriver en trygg hotellverksamhet under rådande coronavirusutbrott. Och därför har vi implementerat en rad olika åtgärder och rutiner kring bland annat hygien, städning och materbjudande. Välkommen!



vi skapar trygga hotellbesök

Förstärkta rutiner kring städning och hygien

  • Våra medarbetare har fått utbildning i hygien och nya städrutiner och vi tar löpande del av myndigheternas riktlinjer och rekommendationer.
  • Vi utför regelbunden desinficering av ytor som används ofta som exempelvis dörrhandtag, kortterminaler, hissknappar, bord, stolar och menyer.
  • Vi har ökat fokus på handhygien, och handdesinfektion finns ofta tillgängligt för våra gäster i allmänna utrymmen.
  • Vi har tagit bort lösa föremål från våra hotellrum och mötesrum, exempelvis pennor och block.

Vi hjälper dig hålla avstånd

  • Vi har minskat antalet bord och stolar i våra restauranger och lobbys för att du ska kunna hålla tillräckligt långt avstånd till övriga gäster.
  • Vi har satt upp markeringar i golvet för att hjälpa dig att se var du kan stå för att undvika att komma för nära någon annan.
  • Du kommer mötas av ett antal "kom ihåg att hålla avstånd"-skyltar som hjälper oss alla att inte glömma.

Förändrat materbjudande

  • Din goda hotellfrukost serveras individuellt paketerad. Hur frukosten ser ut kommer att variera beroende på vilket hotell och i vilket land du besöker oss. På alla våra hotell i Sverige kommer vi att erbjuda en god frukostbox med nybakat bröd, juice, yoghurt och fler godsaker som ger dig en bra start på dagen. Många av våra svenska hotell kommer även att erbjuda buffé under sommaren, besök hotellets webbsida där du ser vad som gäller för varje unikt hotell.
  • Vi erbjuder en begränsad meny, en del hotell serverar denna i restaurangen och en del har den tillgänglig i shoppen.
  • Fika i samband med konferenser serveras i mötesrummet och lunchbuffén ersätts med tallriksservering

avbokningsregler

  • Om du har gjort en bokning med flexibel om- och avbokning kan du ändra och avboka din vistelse fram till kl 18:00 lokal tid på ankomstdagen.
  • Om du har gjort en förskottsbetalad bokning kan den normalt inte om- eller avbokas, men under rådande omständigheter kan du nu ändra din förbetalda bokning om du gjort den senast 27 mars 2020 och om din vistelse kommer inträffa senast 31 augusti 2020. Du kan ändra bokningen till ett framtida datum till och med  31 augusti 2021. Om priset för din nya bokning är högre, så betalar du mellanskillnaden när du checkar in. Ombokning som resulterar i ett lägre pris än redan betalat kommer ej ersättas. Om du väljer att avboka återbetalas inte din bokning. Kontakta hotellet för att boka om. Ombokning till nytt datum måste ske senast kl 18.00 på ankomstdagen för din ursprungliga vistelse.
  • Om du vill avboka din vistelse gäller våra ordinarie bokningsvillkor
  • UNDANTAG: Om du bokat din hotellövernattning någon annanstans än via Scandics webbsidor scandichotels.se/.no/.dk/.com/.de/.fi, våra hotell eller vår centralbokning måste du vända dig direkt till den aktören för att få information om vilka regler som gäller din bokning.
  • Om du gjort en grupp- eller konferensbokning gäller vanliga om- och avbokningsregler. Vid övriga frågor kontakta hotellet.