Ständig utveckling

Det ska vara enkelt att bo hos oss. Det är därför som vi försöker vara omtänksamma och tillgodose speciella behov och krav.

Enklare för alla

Tack vare smarta lösningar kan vi designa hotell där alla våra gäster kan ha det bra och känna sig glada. Vi prioriterar tillgänglighet i både nybyggda och renoverade hotell för att hela tiden kunna höja standarden som vi kan erbjuda. Vi tror, förutom på tekniska och praktiska lösningar, mycket på omtanke och eftertanke. Att visa intresse och engagemang är i många fall precis lika viktigt för att se till att alla trivs när de bor hos oss.

Ladda ner Scandic's tillgänglighetsbroschyr

Vår tillgänglighetsstandard omfattar allt vi erbjuder och är en integrerad del av alla produkter och tjänster på våra hotell. I samråd med organisationer för personer som har speciella behov, våra hotellgäster och medarbetare har vi därför gjort en checklista med 110 punkter.

Ladda ner Scandics tillgänglighetsstandard (pdf)

Onlineutbildning kring funktionsnedsättningar

Vi är den första hotellkedjan i världen som kan erbjuda en interaktiv onlineutbildning i tillgänglighet som fokuserar på att med råd, tips, tester och instruktionsfilmer visa hur man kan erbjuda gäster med funktionsnedsättningar riktigt bra service. Att säkerställa samma höga servicenivå för alla gäster, med eller utan funktionsnedsättningar, är en viktig målsättning för oss på Scandic. 

Gå vår onlineutbildning i tillgänglighet