Vanliga frågor: Hur du använder poäng

Dina poäng är giltiga samma år som de har tjänats in och under ytterligare tre år. Utgångsdatum är alltid den 31 december. Nedan hittar du svar på de vanligaste frågorna om poäng och hur utgående poäng kan användas.

Hitta svar på din fråga:

 

1. Kan jag boka en frinatt för nästa år även om mina poäng går ut i slutet av det här året?

Ja, du kan göra en bokning för nästa år. Men tänk på att om du avbokar eller ändrar bokningen nästa år, så kommer de utgångna poängen anses vara förlorade.

2. Kan jag kombinera poäng med andra betalningsalternativ för att boka en frinatt?

En frinatt kan inte användas som delbetalning. Om du bokar en frinatt måste hela natten bokas med poäng. Om du vill boka en vistelse på flera nätter kan du betala några nätter med poäng och andra med pengar. Om du bokar på vår webbplats måste du göra två separata bokningar, den ena med poäng och den andra med kreditkort.

3. Kan jag kombinera en frinattskupong med poäng?

Frinattskupongen och poäng kan inte kombineras. Om du bokar med en frinattskupong måste hela bokningen betalas med kupongen. Du kan dock kombinera flera frinattskuponger för att matcha poängen för det hotell som du väljer.

4. Kan jag kombinera Scandic Friends-presentkort med andra betalningsalternativ?

Ja, Scandic Friends-presentkortet kan användas som en delbetalning. Du kan också ge bort det som en gåva, eftersom presentkortet inte är personligt.

5. Jag skickade en bokningsförfrågan gällande en frinatt via e-post, kan jag göra en bokning på det sättet?

Tyvärr kan vi inte behandla bokningsförfrågningar via e-post. Om du vill boka en frinatt kan du boka online eller genom att ringa +46 8 517 517 20. Om du vill ge bort din frinatt till en annan person måste du ringa vår medlemsservice.

6. Kommer poängen att dras från mitt konto direkt efter beställningen?

Nej, det kan ta upp till två veckor beroende på arbetsbelastning, så vi ber dig ha tålamod.

7. Kan två personer kombinera poäng för att boka en frinatt?

Ja. Till exempel, om du och en vän har 5 000 poäng var så kan ni kombinera dem och bo i ett dubbelrum för 10 000 poäng.

8. Har jag utgående poäng?

Du kan alltid kontrollera ditt poängsaldo och se när dina poäng går ut på Mina sidor (Du måste vara inloggad för att hitta Mina sidor).

Observera att poänginformationen som du får med e-post i sällsynta fall inte är uppdaterad, särskilt om du nyligen har gjort en bokning. Du hittar däremot alltid rätt saldo på Mina sidor.

9. Hur kan jag logga in på mitt konto?

Ditt användar-ID är ditt medlemsnummer, som du kan hitta t.ex. i alla e-postmeddelanden vi har skickat till dig. Om du inte hittar ditt medlemsnummer, vänligen kontakta vår medlemsservice på +46 8 517 517 20 eller member@scandichotels.com.

Om du har glömt ditt lösenord kan du be om ett nytt lösenord via e-post med ditt medlemsnummer.

Lösenordet kommer att skickas till den e-postadress som finns i din profil.

Om du inte längre har tillgång till den e-postadress som är kopplad till din profil, vänligen kontakta medlemsservice så att vi kan uppdatera din profil.