Vanliga frågor om hemsidan

Äntligen! Vår nya hemsida är lanserad. Vi har sammanställt några frågor och svar som kan dyka upp i samband med användningen av vår hemsida. Men du är alltid välkommen att kontakta oss om du inte hittar svaren på dina frågor här.

Jag kan inte ändra min bokning online. Varför?

Vi är medvetna om detta och det går tyvärr inte att ändra bokningar på nätet just nu. Kontakta oss så hjälper vi dig att ändra bokningen manuellt. Om du vill kan du även avboka din bokning online och sedan göra en ny bokning. Kontakta vår centralbokning på 08-517 517 00 för att få hjälp.

Jag kan inte boka ett rum åt en vän med mina rewards-poäng. Varför?

Vi är ledsna för detta extra steg men för tillfället måste vi hantera just denna process manuellt. Det ska såklart vara enkelt att ge bort dina rewards-poäng och boka online, och det kommer att vara möjligt i framtiden. Men för stunden måste du kontakta vår kundtjänst & för bokningar.

Jag försöker hitta ett mötesrum med en viss kapacitet. Det fungerar inte!

Vi kommer naturligtvis att lägga till denna viktiga funktion i bokningsmodulen. För tillfället kan du skicka in en begäran till ett visst hotell men det går inte att söka efter rum och kapacitet.

Var kan jag se hur många poäng varje hotell ”kostar” för en frinatt?

Poängen visas på två sätt. På hotellets startsida under sektionen "Om hotellet" samt längst ned på denna sida hittar du information om hur många poäng som krävs för just detta hotell.

Var kan jag se hur många reward-poäng jag har kvar?

Klicka på länken till din profil högst upp på hemsidan. Där, högst upp på sidan, kommer du att se antalet frinätter och hur många poäng de motsvarar.

Går det att göra en bokning av flera hotellrum med olika prisklasser?

Ja visst kan du göra det! Men tänk på att olika regler gäller för varje enskilt rum beroende på prisklassen. Vilka regler som gäller för varje rum och taxa kommer att visas under din bokningsprocess. När du är klar med bokningen kommer bokningsvillkoren för varje enskilt rum att anges i bekräftelsen.

Vart har priskalendern för fem dagar som jag brukade se i bokningsprocessen tagit vägen?

Vi är ledsna för detta, vi saknar den också. Vi kommer att ta tillbaka den så snart vi kan.