Vår Lifestyle Concierge sätter guldkant på din vistelse

Du vet den där kompisen som alltid har koll på de senaste restaurangerna och butikerna, som hänger med i alla trender och som alltid glider förbi kön på de bästa nattklubbarna? Bor du på Haymarket heter den kompisen Patrick Silvermarck och jobbar som Lifestyle Concierge.

Patrick hjälper dig att få ut det mesta av Stockholm

Många hotell erbjuder tjänsten concierge – en person som hjälper dig att boka teaterbiljetter, informerar om öppettider på museer eller visar på en karta hur du ska ta dig dit du ska. På Haymarket har man tagit konceptet concierge ett steg längre och skapat den kostnadsfria tjänsten Lifestyle Concierge. Vad är då skillnaden från en mer konventionell concierge? Jo, här handlar det inte om vanliga turistmål, Lifestyle Conciergen är en person som hänger med i trender inom restauranger, barer, nattklubbar, shopping och happenings.

På Haymarket heter han Patrick Silvermarck. Hans titel är väldigt passande, då hans livsstil gör att han alltid har koll på det senaste. Han har en bakgrund inom mode och retail, har jobbat inom hotell samt som eventplanner, personal shopper och stylist. Han älskar att besöka nya barer och restauranger och besöker alltid modeveckan i både Stockholm och Paris. Har han inte själv koll så har garanterat någon i hans enorma nätverk det.

– I mitt jobb kombinerar jag allt jag jobbat med förut, i en och samma tjänst. Jag älskar det!

Patrick hjälper dig som gäst att få ut det mesta av din upplevelse av Stockholm. Han kan trolla fram bord på den fullbokade restaurangen, tipsa om vilken butik du ska gå till för att hitta de där limited edition-skorna, eller hjälpa dig sy ihop en bra dag med spabehandlingar och brunch.

Haymarkets koncept handlar om mode, lifestyle och art deco. Som Lifestyle Concierge är det Patricks jobb är att förmedla den känslan till gästerna. Att möta upp dem och berätta om hur och var i Stockholm de kan få uppleva den känslan även utanför hotellet, i allt från restauranger och barer till konserter, shower och muséer. Han jobbar tight med receptionen för att hålla reda på vilka gäster som kommer och eventuella önskemål.

– Min målsättning är att alla gäster ska få uppleva något exklusivt när de bor på Haymarket. Jag vill ta kontakt med gästen, för att på bästa sätt kunna tillgodose dennes önskemål.

Patrick har stenkoll på hur ett hotell sköts och vet alltid vem han ska prata med för att få till det lilla extra för gästen. Han har till exempel hjälpt till vid ett par frierier som skett på Haymarkets hotellrum.

- Då kan det vara önskemål om blommor, champagne och att skapa en viss stämning på rummet där frieriet ska ske. Jag vill verkligen att det ska bli bra och har varit lika stressad som den som ska fria, haha!

Utöver att hjälpa hotellgäster med deras önskemål så ordnar Patrick varannan vecka ett mindre event på hotellet, samt har hand om shopen. Eventen kan vara att en designer visar och berättar om sina produkter, till exempel mattor eller smycken. Sedan kan produkterna även finnas tillgängliga i shopen.

Så har du en vistelse på Haymarket inplanerad, tveka inte att kontakta Patrick. Att få hans unika experthjälp kostar inget, men att få bord på den fullbokade restaurangen är ovärderligt.