Vanliga frågor om avtalet mellan Scandic och Restel

Scandic har förvärvat Restels hotellverksamhet, och som en del av affären kommer hotellkedjan Cumulus att överföras till Scandics varumärke under våren. Nedan kan du se vanliga frågor om förvärvet.

Vi har sammanställt dessa vanliga frågor så att du kan få ett svar på din fråga så snabbt som möjligt.

Snabblänkar

Hur påverkar förvärvet kunderna?

Hur påverkar förvärvet lojalitetsprogrammet?

Hur påverkar förvärvet hotellbokningar?

Gästerna

Vad kommer att förändras för gästerna?

Vi utökar vårt utbud med nya destinationer och tjänster, så våra gäster kommer att kunna välja bland ännu fler destinationer och tjänster än tidigare.

    • Scandic-frukosten ingår alltid i priset och vårt allergivänliga koncept kommer gradvis att utökas till alla nya hotell.
    • Hotellrummen kommer att utrustas med badrumsprodukter från FACE, och det kommer att finnas obegränsat med fritt wifi i hela hotellet.
    • Produkterna i shopen i hotellobbyn kommer att uppdateras
    • Lojalitetsprogrammet Scandic Friends kommer att införas på alla hotell.
    • Barn under 13 år bor gratis i vuxens sällskap och kommer att få en välkomstpresent vid incheckningen på hotellet. Dessutom har restaurangerna antingen en barnmeny eller rätter från den vanliga menyn till halva priset för barn.
    • Tillgänglighet prioriteras både i våra nybyggda och renoverade hotell, i enlighet med Scandics tillgänglighetsstandard. Alla Scandic-hotell har en hörslinga, en käpphållare, en vibrerande väckarklocka och en rullstol.

Lojalitetsprogram

Kan jag få Scandic Friends-poäng för en bokning som jag redan har gjort på ett Cumulus-hotell, om det är en framtida vistelse?

Ja, förutsatt att det är en poängkvalificerande övernattning på ett Scandic-hotell.

Hur länge kan jag använda mitt Hotel Bonus Club-kort?

Läs mer om avvecklingen av HBC-programmet här.

Jag är Hotel Bonus Club-medlem och skulle vilja gå med i Scandic Friends-programmet. Vad ska jag göra?

Vi har skickat ett personligt brev till alla Hotel Bonus Club-medlemmar. Läs mer om detta här.

Bokningar och bokningskanaler

Scandics bokningskanaler kommer att vara oförändrade. Cumulus bokningskanaler kommer att vara oförändrade fram till omprofileringen, varpå de kommer att gå över till Scandics bokningskanaler.

Hur kan jag göra hotellbokningar i framtiden? Vem ska jag kontakta om jag vill ändra min bokning?

Hotellbokningar görs via webbsidorna eller kundtjänst. Bokningar gäller som tidigare, inklusive grupp- och mötesbokningar.

Kommer samma bokningsvillkor att gälla?

Vid befintliga bokningar kommer att följa de bekräftade bestämmelserna och villkoren för bokningen. Med tiden kommer vi att harmonisera våra processer och kommunicera dem separat.

Jag har ett presentkort hos en av Scandics samarbetspartner och skulle vilja boka ett Cumulus-hotell. Är det möjligt?

Det kommer att vara möjligt efter omprofileringen av hotellet. Scandics samarbetspartners presentkort gäller bara för boende på Scandic-hotell.